..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, November 10, 2011

Stress

Maksud Stress :

Ada teori terkini yang dikemukakan oleh Arnold B Bakker dan isterinya, Evangelia Demerouti dari Belanda, yang dikenali sebagai Job Demands Resources (JD-R) model. Job demands - mengikut teori ini ialah sesuatu yang perlu dilakukan oleh pekerja misalnya pekerjaan yang banyak, berulang-ulang, lebih masa, atau situasi kerja yang dihadapi - misalnya konflik peranan, tuntutan emosi dan sebagainya. Walaupun demands ini tidak semestinya negatif, tetapi banyak pengkaji model ini lebih memberikan aspek negatif.

fuhh!!~ 1-2 bulan ni, aku mmg agak stress, keje blambak-lambak. banyak bende nk kene handle, nak kene faham, nk kene blaja....byk sgt...sampai kdg2 rase mcm xmampu dah nk bt. igtkan bile dh ade asst, bleh lah nk tarik nafas lega, npk gayenyerrrrr xdpt lah. asst baru mmg btl3x mguji kesabaran aku. tu yg bt aku lg stress, mebi aku ni bkn cikgu yg terbaik tuk dia. tp bila di pikirkan secara logik, bende simple kot...lg pun dlm mase 4 bulan. aku xnpk lgsg performance yg bagus. Lg myusahkan aku adalah...nk kene bt keje dua kali.

ape2 pun aku kene gak tahan, byk mane pun cabaran, byk mane pun stress..aku musti kene kuat. nk cari keje len pun, bukan nyer senang skrg ni....

2 comments:

  1. blaja bsabar lah ni intan, klu xsbr xtaw lah...
    tp rasenyer org len xbley sbr kot..hihihi!!~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...