..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 20, 2011

Kekasih vs BFF







Pagi td, otw ke opis...mcm biasa dgr topik kat Hot FM. urm...pagi ni topik dia mmg menarik. Kekasih vs BFF...sape pilihan kite????


4-5 taun dulu, bende ni penah gak lah jd pade aku. Bile igt2 blk, mmg kelakarr giler. Seyesly....aku sgt2 bsetuju yg kwn rapat xblh jd kekasih hati yg baik...dan kekasih hati boleh mjadi teman baik yg terbaik. tu pade pandangan aku...pade org len aku xtaw lah plaks kan.


BFF 


Cukup kot aku kenal kan dia sebagai F, iktkan klu dr asalnyer....aku plg myampah ngn mamat ni. Seumur hidup aku, ini kali pertama aku jp laki yg bg aku sgt2 @#$%^&  perangai nyer.....Hanya sbr, sbr, & sbr saje yg boleh menahan kan aku. Kala itu, klu boleh didelete or diremove kan beliaw dr muke bumi. Sanggup kot aku klik button delete. Tp itu lah, Tuhan tu Maha Kaya, Maha Mengerti setiap per yg berlaku. Ntah mcm ne, disebabkan 1 xcident, kami leh jd rapat. sgt rapat kot. Bjanji akan mjadi teman baik spi bile2..n bjanji juga tiada CINTA antara kami. "Percaye lah aku ckp, aku xkan jth cinta nyer dgn ppuan mcm ko, xde ciri2 lgsg yg aku nk" hahaha! kata2 yg slalu di katakan padaku....bagi aku "ok fine! " Ntah mcm ne, saat aku br nk mgenali eseorg, tibe2 BFF bsikap asing..mrh xtentu psi...spi lah 1 tahap " Aku sukekan ko, cintakan ko..kite kapel" ...pitam ok! pitamm! taw pe tindakan aku???? yeah! melarikan diri.....saat itu bkn xsuke, bkn takot. tp cume tpk, mcm ne aku nk kapel ngn dia? mcm ne dr ko aku ko aku..nk tukar jd cinta. dia btl2 cari aku,, spi ke rumah, spi ke rumah nenek aku, spi ke tempat keje...mmg dia cari sungguh2...hingga lah aku tbuke tuk bg dia peluang...try tuk trime (tp sbnrnyer lebih pade simpati & juga desakan keluarga). tp tu lah mcm aku kate, teman baik xmampu tuk mjadi kekasih yg terbek. n mungkin juga bkn jodoh aku dgn dia. Seyesly, sgt kekok kot tuk tukarkan bestfrenz tuk jd kekasih kite.. 


Apa2 pun, bg aku F mmg kwn2 yg tbek yg pernah hadir dlm hidup aku. Penah mjadi tempat tuk aku luahkan segala2 nyer, penah mjadi tempat tuk aku menangis, mengamuk n yesss dan juga tempat tuk aku criter kan segala2 nyer. Alhamdulillah...andai dulu aku penah kehilangan dia sementara, tp kini dia tetap mjadi teman aku. Wpun xrapat mcm dulu...F, aku doakan ko bahagia selama2 nyer..n aku pasti tunanganmu boleh mjadi teman yg terbek tuk ko.


KEKASIH 


Saat ni aku br nk mgenal hati budi dia, tp seyesly saat aku br nk rapat ngan si A ni...nk jp dia pun kene tipu2 dgn si F. (aipp...mcm takot bf jerkan??) Mmg wkt ni, mmg tpk nk seyes dgn si A ni. tp disebabkan over si F ni...spi sanggup g serang si A ni kat umah...mmg btl2 merosakkan hubungan aku dgn si A. Lebih2 lg...family aku lebih suke F dr si A. sedangkan aku, cube tuk bg family aku kenal si A ni dgn lebih rapat. 


Kesimpulannya : dua2 xpyh! pening2 kepale pk ok, klu nk pk jgk, aku rase solat istikharah adalah sgt2 
mbantu...yg akhirnya mcm aku, mdapat seorang suami yg bg aku adalah teman yg terbaik & juga kekasih yg tbek jgk. Dimana dibahunyer boleh aku lepaskan segalanya tanpa ada pe2 yg tersembunyi. Sbb aku pecaye, cinta adalah menjadi diri kite yg sebenar..bukan menjadi org len seperti mane yg dia inginkan. =))

4 comments:

  1. urm, yg F mebi ko kenal kot, yg A aku xsure laks..=))

    ReplyDelete
  2. aku pilih BFF then aku dah kahwin pun dengan BFF tersebut huhuhu

    ReplyDelete
  3. oic..yeker....beshhnyerrr..ko kene bt entry ni. menarik nk taw ni...hehehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...