..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, March 28, 2013

Kelengkapan Untuk Bayi 6bulan

Sekarang ni, aku gigih membaca info-info tentang persediaan makanan untuk Auni 6bulan ni. Event Auni br 4bulan++, tp xsalah kot aku dh stat awal cari info tentang persediaan untuk dia. Siap ade checklist lg. Over x? hahaha......biasalah kan setiap ibu mahukan yang terbek untuk anaknya. Lebih2 lagi aku ni, xdpt nk bg Auni full BF, bkn xmo. Tp nth la mane silapnya, frust sgt taw.. so atas sbb ni la jgk. Aku nk gigih , kental nk bg Auni makan dari air tangan aku jgk. Klu ibu2 yg bkerjaya yang len mampu, nape aku xboleh kan?? 


CheckList :
Slow Cooker - Bile Auni dh bersedia untuk Moi2/bubur nasi.




Steamer - Tupperware -  DONE!




Buku Resipi - Ade lebih dari 60 resipi. Maklumlah 1st bby, mane taw pe yg dia bley mkn, pe yg dia xbley mknkan. -DONE!




Thermos - tuk dianta ke Pengasuh



Feeding Set 


 Blender For Baby Food - Baby Bullet  - DONE


Moge-moge Allah swt permudahkan & kuatkan ati aku dalam kental membesarkan Auni dgn air tanganku. Agar tidak berhenti di separuh jalan. Walaupun, dalam masa yg same, ade jgk sore2 sumbg yg kate, buat pe ssh pyh smua ni, buat pe membazir tuk smua ni. Buat pe nk kerah tenaga untuk semua ni. Sedangkan di pasaran byk makanan baby yg telah tersedia. Yang konon nye lebih senang, jimat & sedap. Terpulanglah korang nak kate pe, yg pasti aku taw pe yg terbaik untuk anak aku.. Mcm ne ibu2 yg len nak yg terbek untuk anak masing2 kan? macam tu jgk la aku....:)

3 comments:

  1. berapa harga blender untuk bayi ?

    ReplyDelete
  2. tolong email ke saya harganya sb saya mau beli .mksh pretty25indo@yahoo.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...