..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, July 5, 2013

Pengasuh

Hehehe...lame dh x berblogging..

Alhamdulillah.....Auni dh pun nk msk 8bulan, uwaaa cepatnye mase berlalu...nape cepat sgt besarr ni syg.
Hampir 6bulan jgk laa, auni setia dgn pengasuh nye. Bersyukur sgt-sgt sbb Auni dpt pengasuh yg sgt ok. Tp tu xbermakna aku dh tarik nafas lega, still jugak bhati-hati...Yerlah hati org kite xtaw kan. Rutin aku setiap ari :-

Pepagi aku akan make sure kan sblm hantar, aku mandikan dia dulu. Aku xsuke hantar anak dlm keadaan dia mamai2 tido dgn xmandi , xminum susu nye....mmg xsuke! sbb rase mcm mummy yg teruk je handle anak sorang pun xbleh...hehehe...So, dia pun skrg dh paham...kui 7am je kompom bgn.

Skrg Auni dh stat mamam...aku over excited masakkan dia mcm2, wpun pengasuh tu sdri kate dia boleh mskkan tuk Auni. Aku still rase, aku xnak myusahkan dia. Biarlah aku ssh skit (even xssh pun). Yerlah aku xdpt nk susukan Auni, so pe slhnye aku besarkan dia dgn air tgn masakan sdri. At least aku tau pe yg anak aku mkn, pe yg dia suke, pe yg dia xsuke. Xkan lah smua aku nk bg pengasuh tu buatkan, wpun aku dh byr. Bg aku, akak tu dh jage Auni cukup baik...aku dh cukup bersyukur sgt-sgt.

Petang aku amik dia dlm kul 5.30pm gitu....ari2 blk laju2 sbb nk amik dia. Konon nye xnak Auni ttunggu2...hahahah poyo jek! Petang pun aku xbg pengasuh mandikan Auni, aku mintak pengasuh mandikan Auni tengahari je. Sbb dia dh biasa mandi tengahari. Kalu x mandi tengahari, melalak la si kenit aku tu xselesa.. Aku tak nak sshkan pengasuh aku, sbb aku taw...nk handle bdk mmg perlukan kesabaran yang tggi. So aku tak xnak dia rase tbeban n bkn sbb dia jage Auni hya sbb duit.  Biar dia enjoy jage Auni...itu yg aku nak. Lg pun, bile aku dpt mandikan Auni pagi & petang tu pun dh rase kepuasan.

Pengasuh ni muda lg, tp anak dh besar2 jgk..aku pgl dia KAK SAH.
Satu apartment dgn aku...kami tingkat 12 dia tingkat 7...so kes tkejar2 hantar anak tu mmg xde la dlm senarai. Selain Auni dia ade jage 3org bdk len. Tp dh besar2 skit, umor dlm 1-3taun. So baby mmg auni srg je. Lega la jgk, kire perhatian dkt Auni lebih la skit... Dia bahasakan diri dgn bdk2 & Auni pun mak. Bagi segi pembayaran plaks, mmg dia paling murah yg aku survey.  Tp aku amik dia bkn sbb murah, sbb dia penah jage anak opismate aku 5taun. Jd dr segi citer opismate aku ni, aku konfiden skit anta Auni kt dia. Wpun pada asalnye, wkt sessi suai kenal dgn pengasuh ni aku xbape konfiden sgt. Sbb wkt aku dtg tu, umah nye bersepah, penuh dgn barang. Tkedu jgk la aku kejap, mmg ati 50-50 wkt tu nk hantar. Mintak hubby survey2 kan pengasuh len, bile survey smua rege RM300-RM350...mahai nye laaa kan,dh la tu rmi plak depa jage bdk. mmg xnak laa aku. dgn akk pengasuh ni br RM260.

Spi la, aku dh abis pantang....aku blk KL abiskan cuti taun yg ade. Aku duk umah, bwk la Auni jenjalan umah pengasuh ni. Wkt 1st time nk kenalkan Auni ngn dia ni, ati mmg dupdap2 mcm nk nikah la haiii....hehehe....masuk2 je umah dia. Legaaaaaaaa aku, umah dia kemas dh. Spi la arini...umah dia dlm keadaan yg baik... hehehe...

Harapan aku, biarlah Auni kekal dgn pengasuh ni....spilah nti aku nk crkan dia taska. Ari-ari duk doa, kuatkan ati pengasuh ni dlm menjaga Auni. Tipu laa, klu dgr kes bayii kene dera ngn pengasuh aku tak tergugat. Ari2 weh ati bgetar anta anak kt pengasuh. Mandi petang je, aku belek 1 badan auni klu ada pe2. Mungkin krg kate aku terlalu syak wasangka....pikiran tlalu negatif! yessss...bab anak aku mmg sentiasa negatif, tpulanglah krg nk kate pe. Aku tak nak, benda dh jadi aku br nk nyesal... :(

Nahhhh...tempek gbr Aunii sebijik...amacam? stylo x rambot gua bro??? hahaha....ni kes mummy nye bosan laa ni. Lambat noo rambut si Auni ni nk pjg...:) mummy nk tocang xbleh!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...