..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, May 3, 2012

Minggu ke-10 Pregnancy

Klu boleh hari-hari sy nk mcm ni, 



ATAU MACAM NI.....!!!!!!




Sekarang anda telah berjaya ke suku pertama bagi kehamilan anda. Dengan berakhirnya minggu ke sepuluh maka berakhirnya tempoh embrio dan bermulanya tempoh janin pula. Kecacatan kongenital kebanyakan berlaku sebelum hujung minggu 10. Tempoh kritikal bayi adalah bergantung kepada anda. Sepanjang tempoh janin, beberapa kecacatan boleh berlaku. Walaubagaimanapun, kita haruslah mengambil tindakan bagi mengurangkan stress dan sinaran radioaktif.

Tiub-tiub di dalam paru-paru bayi anda sedang lengkap terbentuk manakala usus-ususnya telah berpindah dari tali pusat kepada rongga abdomen bayi. Tunas rasa bayi juga mula terbina dan jika bayi anda seorang perempuan, ovarinya mula turun ke pinggul. Bayi anda masih sangat ringan panjangnya kira-kira 1½ ke 1¾ inci dan beratnya hanya 5 gram.

Minggu ke-10 ni kalau boleh mmg hari-hari nak mcm ni, kdg2 spi terfikir nk resign jer. Sbb mmg smua bende terbatas, nk fokus pada keje pun xmampu. Klu diri asyik ulang-alik ke toilet. Tp mmg diri ini sgt-sgt bertuah sbb dpt boss yang benar-benar memahami keadaan seseorang yang mengandung. Hehehehe.....sbb nyer wife dia lagi teruk alahan dari aku. Sampai xboleh bangun langsung. Dia pulak pelik tgk aku boleh dtg keje hari-hari. huhuhuhu.....tp kdg2, tbabas jugak aku. Bile rs dh xlarat sgt, bile rs tenaga dh ilang 99%, mmg angkat beg balik je. Fuhhh!










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...