..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, May 28, 2012

Minggu ke-14 Pregnancy

Alhamdulillah, dh 14weeks usia kandungan ku. Org kate dh lepas Trimester Pertama. Dan bermula nya Trimester Kedua...Tp bagi aku??? Halaaaa xde pun, still same jgk alahan yang teruk. Bukan nak mengeluh atau ape pun. Tp rase down sgt, sbb prestasi kerje aku mmg sgt2 menurun. Mc kerap kali, sbb sgt2 tak larat. Sekarang ni mmg kerap kali, time lunch je...mmg aku dh stop mkn kt luar. Ari-ari mtk opismate tapaukan, sbb aku nk tido.Mate cube tahan, tp tak termampu. Badan pun rase sgt2 letih. Spi ckp ngn hubby, I rase i perlukan vitamin tuk bg i energy, xsanggup rasennye pergi keje dlm keadaan tak bmaya dan lesu. Tp hubby xkasik, dia kate nak ape2 vitamin ke ape ke...smua kene nasihat doktor. oklah fine...;((  kdg2 terpikir jgk nk benti keje je, tp bile pk2 balik, xkan sbb pregnant je nk benti keje. Ishh....xboleh2....sian hubby keje teruk srg2kan. Lagi pun aku xleh arr...xde duit sdri. hehehe....ssh klu asyik nk kene mtk kat hubby. *malu*
Bile fikir beratus kali pun, xsanggup nk tglkan job skrg pun. yerlah dgn boss yg sgt2 memahami keadaan aku skrg, spi kdg2 boss yang ari2 tya aku...ok ke x. klu x ok, balik la. huhuhu....*syg bos*

Aritu g check-up, doc tegur tekanan darah aku yg sgt2 rendah. Yerlah, dh mmg ade darah rendah. Bile mgandung, alahan teruk lg arr rendahkan. Ptt laaa..aku kerap kali, leh kate ari2 kot...aku rase penin2 jer. Penah sekali, g Giant...konon wkt tu rase mcm dh kuat skit...dh lame xg lunch kat Giant. Tup2 nsb bek xpengsan kat sane. Tibe2 jer tgh order makanan, aku pitam..Ok tobat! mmg xberani g mane2 dah skrg ni. Mengidam??? urm...mmg xde lg. Klu leh skrg ni, mmg ckp ngn hubby...."beli jerlah ape saje...asalkan perut syg kenyang." Sbb nyer  aku mmg xde lgsg nafsu tuk mkn mcm2. teringin nak mkn ape2 jauh skali la. Klu leh biar lahh perot ni stsa kenyang, tanpa perlu tuk aku mkn. (mmg tak laa kan). 2-3weeks ni lg laaa....segala makanan yang masuk...akan cuma bertahan paling lama 30minit...then selamat aku keluarkan balik. Tiada asam yang dpt membantu, tiada jeruk dpt menolong, n segala mcm bende konon nyer tuk elakkan aku muntah balik. Smua nyer xmenjadi. Seyes! sedihh sgt....sbb aku xsuke keadaan aku mcm ni. 


Tp KEKUATAN AKU, aritu 1st checkup, doc tya nk scan x? Aku pandang hubby, then hubby kate....klu boleh scan...scan la. Ok! dlm xcited tu xtaw lah kenapa ati berdebar2. Seyesly! rase nak menangis....sbb dpt lihat jantung nyer berdetak...n dlm mase yang sama dia bergerakk. Spi doc pun tjerit " See tgk dia gerak, cute sgt...dia taw ni papa & mama dia tgh tgk" (cover nangis sungguh2 time ni, wpun mate dh bgenang dh) Doc print n kasik kat aku. Bile tgk smua keajaiban ni, hilang rase nyer lelah dgn alahan & penat yg ditanggung. Sungguh, klu demi kegembiraan ini, segala alahan dan penat pun sanggup tuk aku redahi. Wpun kadang2 hati tersasar dan jiwa tak menentu. Yang pasti, setiap hari ku pohon, Tuhan berikan aku kekuatan Fizikal & Mental dalam aku menempuh 9bulan hari2 yang membahagiakan. Amin.....(Balik tu, tibe2 hubby tya album yg kite dpt adiah kawin tu ade bwk sini x? Aku jwp "ade, nape???....."haaaa..gbr2 baby yg scan tu syg simpan laa dlm tu")
amboii....klu ckp xde ni, mau g beli album ni...hehehe! 




"Ya Allah peliharakanlah anakku selama ia berada didalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah dan bentukkanlah dia yang ada di dalam perutku dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu.


Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untukmembaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam"..amin










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...