..

..
" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, September 23, 2013

Orang Mengandung Itu Memang Pelik

Orang mengandung ni mmg pelik kan, -ayat hubby-kuh-

Hubby aku org yg paling byk soklan kot, spi kdg-kdg malas btoi nak jwp. Bkn malas ape, sbb ak pun sdri xtaw knp. hahaha...


Contohnye :

1st Preggy - TEH TARIK
- Aku paling suke TEH TARIK, ari2 kalu boleh nk teh tarik kdi mamak bwh umah aku ni. Xkire la pagi ke, ptg ke, mlm ke. Kebetulan time ni, adik aku ade duk skali ngn aku sbb dia ade praktikal. Dia la kekadang jd mangsa buatkan aku TEH TARIK.  Aku xnak buat sdrik, alasannye..org len buat lg sedap. Bt sdrik xsedap.

2nd Preggy - KOPI
- Paling suke KOPI, same mcm 1st preggy..xkire la pagi ke, ptg ke, mlm ke, musti nak kene ade kopi. Klu ikotkan, aku bkn la pengemar kopi. Nak2 lagi mocha ke cappucino ke...euww mmg xleh trime. Tp peknen 2nd ni...jd feberet uolsss...heaven habis klu dpt. Aku tak bley langsung minum TEH TARIK, bkn xsuke. Tp mmg perut tak bley nk trime. Kekadang mmg saje la pepagi tu bekfes minum TEH TARIK. Alamatnye, mmg merana laaaa aku 1 hari tu. Dgn sakit kepala nye, muntah2 nye. Aku dh siap buat test lg, mmg hasilnye 2nd bby aku ni menolak TEH TARIK.

_________________________________________________

1st Preggy - MASAM
- Wkt 1st peknen ni, ak mgalami alah yg sgt teruk. Spi nk mkn pun, meleleh-leleh ayaq mata sbb mkn kene paksa. Perut lapar, tp xlalu nk mkn. Sbb bile mkn je muntah, mkn je muntah. Xlalu weh...klu sehari muntah 10x. Mmg rs nk hangkut bantal selimut tido dlm toilet taw. Badan pun jd penat, seksa kot bile muntah ni. So bile dh alah teruk gitu, mmg aku lebih prefer bende yg masam2 tuk mkn. Dulu paling feberet adelah bihun tomyam, lg masam lg sedappp....Asam usah ckp ler, mmg BFF dlm handbag. Kire smua bende yg masam2 tu mmg sedapp sgt laa time tu.

2nd Preggy - MANIS
- 2nd peknen ni plak...xsuke lgsg masam. Klu terasa masam skit dlm makanan. Kompom reject terus. Spi 7month ni..aku lgsg xsentuh asam. Xde keinginan lgsg. Pastu bile bau tomyam...bley rs mcm nk pitam. hahaha...sabo jerlah. Kdg2 rs mcm rindu nye nk mkn tomyam. Pastu 2nd peknen ni..aku xsuke lgsg nasi. Sehari xmkn nasi pun ok. klu ikotkan, aku xblh klu xmkn nasi sehari. Kompom gigil 1 bdn. Tp kali ni..wah! releksss je. 2-3ari xmkn nasi pun ok. Paling peberet western, suke sgt2. Spi bekfes pun nk western. Penin kepala hubby mak buyung ni.

So far takat ni....dua bende ni jerlah yang paling ketara wkt peknen ni. yang len mcm same je kot. Cume kali ni perut rs mcm besar sgt plak. Baju2 time peknen 1st bile sarung skrg dh rope sarung nangka. Jenuh shopping baju baru...

Harap2 perjalanan aku kali ni pun same seperti yang pertama. Insya allah ...Amin....







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...